Anesthesia for Cesarean Section II: Effects of the Induction‐Delivery Interval on the Respiratory Adaptation of the Newborn in Elective Cesarean Section
- 1 August 1975
- journal article
- Published by Wiley in Acta Anaesthesiologica Scandinavica
- Vol. 19 (4) , 250-259
- https://doi.org/10.1111/j.1399-6576.1975.tb05181.x
Abstract
Ten healthy mothers and their infants were studied in connection with elective cesarean section. Anesthesia was induced with 250–300 mg hexobarbitone followed by 100 mg succinylcholine for endotracheal intubation. The surgeon started the operation when the eyelid reflex disappeared, and delivered the baby as quickly as possible. Mean induction‐delivery (I‐D) interval was 2 min 45 s. Anesthesia was then deepened with further barbiturate, diazepam and methoxyflurane, and alcuronium used as muscle relaxant. The respiratory adaptation of the infant was studied by blood gas and acid‐base measurements in repeated arterial samples during the first three hours of life. The mothers were interviewed after 3–12 months.A comparison was made with another barbiturate group with a longer I‐D interval (x̄ = 9 min 10 s). The present material showed initially higher Pao2 lower Paco2, higher pH and less base deficit (BD), which reflected the maternal state at delivery. After 10–30 min, the results approached equivalence, though the babies in the short I‐D group showed a tendency toward normalization of metabolic acidosis earlier. At the interviews, two mothers complained of pain during skin incision, and two of nightmares.Anesthesia with barbiturate for cesarean section with the I‐D intervals studied in both groups allowed good respiratory adaptation in the infants. There is, nevertheless, the need for an adequate period of time between induction and the start of the operation in order to minimize the risk for maternal awareness.ZUSAMMENFASSUNG: Im Zusammenhang mit geplanten Kaiserschnittoperationen wurden 10 gesunde Mutter und deren Babies untersucht. Narkoseeinleitung erfolgte mit 250‐300 mg Hexobarbitone (Evipan®) und anschließend 100 mg Succinylcholin zur Vornahme der endotrachealen Intubation. Der Operateur machte den Hautschnitt beim Verschwinden des Lidreflexes und beendete die Entbindung so rasch wie möglich. Das durchschnittliche Einleitung‐Geburts‐Intervall war 2 min 45 s. Später wurde die Narkose mit weilerem Barbiturat, Diazepam und Methoxyfluran vertieft und Alcuronium als Muskelrelaxans zugesetzt. Die Atrnungsanpassung der Neugeborenen wurde wahrend der drei ersten Lebensstunden mittels wiederholter arterieller Blutgas‐ und Saure‐Basen‐Bestimmungen untersucht. Die Mütter wurden nach 3‐12 Monaten interviewed.Diese Serie wurde mit einer anderen Barbituratgruppe mit längerem Einleitungs‐Geburts‐Intervall (im Durchschnitt 9 min 10 s) verglichen. Die jetzige Gruppe zeigte zu Beginn einen hüheren Pco2, einen niedrigeren Pco2 ein höheres pH und geringeres Basendefizit (BD), den Zustand der Mutter zum Zeitpunkt der Geburt darstellend. Nach 10‐30 Minuten waren die Ergebnisse beider Sericn ziemlich gleich, wobei die nach kurzen Intervallen entbundenen Babies die Tendenz zu rascherer Normalisierung ihrer metabolischen Azidosen zeigten. Bei den Interviews klagten zwei Mütter über Schmerzen, die sie beim Hautschnitt verspürt hatten, zwei über Alpträurne.Mit Barbituraten eingeleitete Allgemeinnarkosen für Kaiserschnitt‐entbindungen ermöglichten den Neugeborenen in beiden untersuchten Gruppen mit verschiedenen Einleitungs‐Geburts‐Intervallen eine gute Atemanpassung. Es besteht jedoch die Notwendigkeit, einen angemessenen Zeitraum zwischen Einleitung und Hautschnitt verstreichen zu lassen, um das Risiko des Wachseins zu reduzieren.Keywords
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