Dislocation following total hip arthroplasty

Abstract
The rate of postoperative dislocation after Stanmore total hip arthroplasty in 427 cases was 4.9%; 1.4% were classified as recurrent cases. Retroversion of the acetabular component and postoperative joint laxity were the only factors that were found to predispose to dislocation. The importance of preserving the effective femoral neck length during total hip arthroplasty is emphasized. Die postoperative Luxationsrate nach Implantation einer Stanmore-Hüftgelenk-Totalprothese betrug in 427 Fällen 4,9%, wovon 1,4% wiederkehrende Luxationen darstellten. Eine Retroversion der Prothesenpfanne and eine postoperative Weichteillaxität im Hüftgelenkbereich waren die einzigen Faktoren, die als pradisponierend für eine Luxation ermittelt wurden. Auf die Bedeutung der Erhaltung der effektiven Schenkelhalslänge bei der Implantation einer Totalprothese wird besonders hingewiesen.