Prenatal diagnosis of intrauterine rubella
- 1 May 1987
- journal article
- research article
- Published by Springer Nature in Infection
- Vol. 15 (3) , 162-164
- https://doi.org/10.1007/bf01646038
Abstract
The results of prenatal diagnosis of fetal rubella infection by specific IgM antibody detection in fetal blood obtained in the 21st to 23rd weeks of pregnancy of women with different types of rubella problems during pregnancy (categorised in four groups) showed that in 28 of 31 cases the diagnosis apparently assisted in the correct management of the pregnancy. However, in two cases with negative IgM findings in the fetal blood, children with rubella embryopathy were born, and in one case with positive IgM antibody findings, the child was infected but healthy. From this experience we recommend that in all cases of symptomatic rubella infection in the first 12 weeks, termination of pregnancy should be considered without prenatal diagnosis. Prenatal diagnosis, if considered at all, should be limited to “symptomless” acute rubella infection and reinfection in the first 12 weeks and to symptomatic rubella infection in the 12th to 17th weeks of pregnancy. Ergebnisse der pränatalen Diagnose der fetalen Rötelninfektion durch Nachweis von spezifischen Röteln-IgM-Antikörpern im fetalen Blut, entnommen in der 21. bis 23. Schwangerschaftswoche von Frauen mit unterschiedlichen Rötelnproblemen in der Schwangerschaft, eingeteilt in vier Gruppen, zeigen, daß in 28 der 31 Fälle die Diagnose zur richtigen Maßnahme geführt hat. In zwei Fällen jedoch mit negativem IgM-Antikörperbefund im fetalen Blut wurden Kinder mit Rötelnembryopathie geboren, und in einem Fall mit positivem Antikörperbefund war das Kind zwar infiziert, doch bei der Geburt und später gesund. Aufgrund unserer Erfahrung empfehlen wir bei allen Fällen mit symptomatischer und serologisch gesicherter akuter Rötelninfektion und auch Rötelnreinfektion in den ersten 12 Schwangerschaftswochen die Interruptio ohne vorherige pränatale Diagnose. Die pränatale Diagnostik sollte, falls gewünscht, auf symptomlose, serologisch verdächtige Rötelninfektion und Reinfektion in den ersten 12 Wochen und auf symptomatische Infektion ab der 12. bis 17. Schwangerschaftswoche beschränkt werden.Keywords
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