BOTULINUM TOXIN IN THE MANAGEMENT OF THE LOWER LIMB IN CEREBRAL PALSY
Open Access
- 1 May 1994
- journal article
- Published by Wiley in Developmental Medicine and Child Neurology
- Vol. 36 (5) , 386-396
- https://doi.org/10.1111/j.1469-8749.1994.tb11864.x
Abstract
SUMMARY: The role of intramuscular botulinum toxin A in the treatment of 26 children with cerebral palsy was evaluated. The indication for injection was the presence of a dynamic contracture of lower‐limb muscles interfering with positioning or walking. Spastic target muscles were identified by clinical examination and, in ambulant children, by gait analysis. Between 50 and 320 units of botulinum toxin were injected into each muscle group to a total dose of 100 to 400 units per child. The effects of injection were monitored by repeated clinical examination and gait analysis. There were no clinically detectable systemic side‐effects, and all but one patient had a reduction in tone, which occurred within three days and persisted for two to four months. There were significant improvements in ambulatory status and in sagittal‐plane kinematics. In some cases these gains persisted after the tone‐reducing effects of the toxin had worn off.RÉSUMÉ: La toxine boiulinique dans le iraiiemenl de ľIMC au niveau des membres inférieurs Ľaction dc la toxine botulinique A en intramusculaire a étéévaluée chez 26 enfants IMC. Ľindication de ľinjection était la presence de contractions dynamiques des muscles du membre inférieur perturbant la station‐locomotion. Les cibles musculaires spastiques furent identifiées par ľexamen clinique et par ľanalyse de la démarche chez les enfants marchant. Entre 50 et 320 unités de toxine botulinique ont été injectées dans chaque groupe musculaire avec une dose totale de 100 a 400 unités par enfant. Les effets de ľinjection ont été contrôlés par des examens cliniques répétés et une analyse de la demarche. II n'a été découvert cliniquement aucun effet secondaire, et chez tous les patients sauf un, il a été observe une diminution du tonus, survenant au bout de trois jours et durant de deux à quatre mois. II fut noté des améliorations significatives dans ľallure de la démarche et dans la cinematique du plan sagittal. Dans quelques cas, les améliorations ont persiste alors même que les effets de réduction de tonus de la toxine avaient disparu.ZUSAMMENFASSUNG: Botulinum Toxin zur Behandlung der unteren Extremitát bei CerebralpareseBei 26 Kindern mit Cerebralparese wurde die Wirkung von intramuskulär injiziertem Botulinum Toxin A untersucht. Die Indikation fúr die Injektion war eine dynamische Kontraktur der Beinmuskeln, wodurch Lagerung oder Laufen beeinträchtigt waren. Die spastischen Zielmuskeln wurden durch klinische Untersuchungen und bei gehfähigen Patienten durch Ganganalysen identifiziert. In jede Muskelgruppe wurden 50 bis 320 E Botulinum Toxin injiziert, bis zu einer Gesamtdosis von 100 bis 400 E pro Kind. Die Wirkung der Injektionen wurde durch wiederholte klinische Untersuchungen und Ganganalysen überwacht. Es fanden sich keine klinisch manifesten Nebenwirkungen und bei alien Patienten, außer einem, konnte eine Tonusverminderung festgestellt werden, die innerhalß von drei Tagen auftrat und zwei bis vier Monate anhielt. Es fanden sich signifikante Besserungen der Gehfähigkeit und der sagittalen planen Kinematik. Bei einigen Patienten hielten diese Besserungen weiter an, nachdem die Tonus reduzierende Wirkung des Toxins abgeklungen war.RESUMEN: Toxina botulínica en el manejo de la extremidad inferior en la parálisis infantileSe evaluó el papel de la toxina botulinica A por via intramuscular en 26 niños con parálisis cerebral.La indicación para la inyección era la presencia de una contractura dinámica de los músculos de la extremidad inferior que interferia con la postura y la marcha. Los músculos espásticos implicados fueron escogidos por examen clinico y, en niños que andaban, por análisis de la marcha. En cada grupo muscular se inyectaron entre 50 y 320 unidades de toxina botulinica con una dosis total de 100 a 400 unidades por niño. El efecto de la inyección fue monitorizado por exámenes clinicos repetidos y análisis de la marcha. No hubo ningun efecto secundario detectable clinicamente, todos los pacicntes, excepto uno, tuvierón una reduction del tono muscular que apareció en el curso de tres dias y persistió durante dos a cuatro meses. Hubo una mejoria significativa en la marcha y en la cinética en el plano sagital. En algunos casos estas ganancias persistieron después de que se agotara la actión reductora del tono de la toxina.Keywords
This publication has 22 references indexed in Scilit:
- BOTUNUM TOXIN A PREVENTS THE DEVELOPMENT OF CONTRACTURES IN THE HEREDITARY SPASTC MOUSEDevelopmental Medicine and Child Neurology, 1994
- Botulinum toxin.BMJ, 1992
- Antitoxins and botulinum toxin treatment.BMJ, 1992
- Functional outcomes following selective posterior rhizotomy in children with cerebral palsyJournal of Neurosurgery, 1991
- Treatment of spasticity with botulinum toxin: A double‐blind studyAnnals of Neurology, 1990
- Limited Selective Posterior Rhizotomy for the Treatment of Spasticity Secondary to Infantile Cerebral Palsy: A Preliminary ReportNeurosurgery, 1990
- FOR HOW LONG MUST THE SOLEUS MUSCLE BE STRETCHED EACH DAY TO PREVENT CONTRACTURE?Developmental Medicine and Child Neurology, 1988
- Cerebral PalsyPublished by Wolters Kluwer Health ,1987
- MUSCLE GROWTH IN NORMAL AND SPASTIC MICEDevelopmental Medicine and Child Neurology, 1984
- Intramuscular Alcohol as an Aid in Management of Spastic Cerebral PalsyDevelopmental Medicine and Child Neurology, 1980