Results of Physical Treatment in Cerebral Palsy

Abstract
There is no completely objective way of determining the results of physical therapy in cerebral palsy. This attempt suggests that if the spastic tetraplegics are excluded the normally endowed and adequately treated subjects comprise an ‘elite’ group. Intensive treatment seems to be particularly valuable in spastic hemiplegia and paraplegia, but less important in athetosis and ataxia. In any event, treatment rarely turns a disabled child into a normal one.SUMMARY: An attempt has been made to evaluate the results of physical treatment in 114 cases of cerebral palsy which, for at least three years, received modern physical therapy at Kron‐prinsessan Lovisas Barnsjukhus in Stockholm. Bandaging and prostheses were rarely used and no orthopaedic operations were performed during the observation period.Functional incapacity has been graded in a five‐point scale: very mild, mild, moderate, severe and very severe limitation.A favourable response to treatment was recorded in 62 subjects (53 improved one stage and 9 two stages). Treatment is likely to have been successful in several of the 48 cases recorded as unchanged, since deterioration has probably been prevented in some of these cases. For various reasons, 25 of the 114 patients received inadequate treatment. Improvement was noted in 53 (60 per cent) of the 89 adequately treated patients, but in only 9 (36 per cent) of the 25 inadequately treated. Intensity of treatment seems particularly important to spastic hemiplegics or paraplegics but less important in cases of athetosis and atax'a.Our findings stress the value of early treatment. Improvement, if any, was minimal among the patients with severe motor handicaps or severe mental retardation. Epilepsy also appears to have an unfavourable effect on the results of treatment.If the spastic tetraplegics are excluded, the mentally normal and adequately treated patients make up an ‘elite’ group of 45 cases, of which 37 (82 per cent) responded favourably to physical therapy.RÉSUMÉ: Bilan du traitement physique de l'infirmité motrice cérébrate114 infirmes moteurs cérébraux ont reçu, pendant 3 ans au moins, un traitement physique moderne au Kronprinsessan Lovisas Barnsjukhus, à Stockholm. Les résultats du traitement physique de ces cas ont fait l'objet d'une tentative d'évaluation. Les bandages et les attelles furent rarement utilisés. II n'y eut aucune intervention chirurgicale orthopédique pendant la durée de l'observation. La capacityé fonctionnelle a été divisée en 5 échelons: limitation très faible, faible, modérée, sévère, très sévère. 62 sujets ont réagi favorablement au traitement (53 améliorations d'un degré, 9 de deux degrés). Parmi les 48 cas portés stationnaires, plusieurs peuvent être considéréd comme ayant connu debonsrésultats; eneffet une aggravation a probablement été evitée à quelques‐uns d'entre eux. Pour diverses raisons, 25 malades sur les 114 recurent un traitement inadéquat. On a constaté 53 améliorations (60 pour cent) parmi les 89 malades convenablement traités, mais seulement 9 (36 pour cent) parmi les 25 malades incorrectement traités. l'intensité du traitement semble revêtir une importance particulière dans les cas d'hémiplégie spastique ou de paraplégie; elle est moindre dans les cas d'athétose et d'ataxie. Nos constatations soulignent l'intérêt du traitement précoce. L.'amélioration, s'il en fût, a été minime parmi les grands infirmes moteurs ou les malades atteints d'un retard mental important. De même, l'incidence de l'épilepsie semble avoir des effets défavorables sur les résultats du traitement. Si Ton fait abstraction des tétraplégies spastiques, les malades mentalement normaux et les malades traités de façon adéquate constituent un groupe ‘d'élite’ de 45 cas parmi lesquels 37 (82 pour cent) ont réagi favorablement au traitement physique.ZUSAMMENFASSUNG: Ergebnisse der physikalischen Behandlung bei ZerebrallähmungMan hat versucht, die Ergebnisse der physikalischen Therapie in 114 Fällen von Zerebrallähmung, die mindestens drei Jahr lang moderne physikalische Behandlung im Kronprinsessan Lovisas Barnsjukhus in Stockholm bekommen hatten, abzuschätzen. Bandagen und Schienen wurden selten verwendet. Während der Beobachtungszeit wurde kein orthopädischer Eingriff ausgeführt. Die funktionelle Leistungsfähigkeit ist in 5 Stufen eingeteilt worden: sehr schwache, schwache, mittlere, schwere und sehr schwere Beschrän‐kung. Gute Wirkung wurde bei 62 Personen festgestellt (53 verbesserten sich um eine Stufe, 9 um zwei Stufen). Zu den günstigen Resultaten kann man audi mehrere von den 48 als unverändert eingetragenen Fällen zählen, denn bei einigen unter ihnen ist wahrschein‐lich eine Verschlimmerung vermieden worden. Aus verschiedenen Gründen ist 25 von den 114 Kranken eine unangemessene Behandlung zuteil geworden. Besserungen wurden bei 53 (60 prozent) der 89 passend behandelten Kranken festgestellt, aber bloss bei 9 (36 prozent) der 25 fehlerhaft Behandelton. Die Stärke der Therapie scheint von besonderer Wichtigkeit bei spastischer Hemiplegie oder Paraplegie zu sein; in Fällen von Athetose und Ataxie ist sie weniger wichtig. Unsere Befunde heben die Bedeutung frühzeitiger Behandlung hervor. Die Besserung, falls sie bestand, war geringfügig bei Krakenn mit besonders schwerer motorischer Beeinträchtigung oder stark zurückgebliebener Intelligenz. Gleichfalls scheint der Einfluss von Epilepsie ungünstige Wirkung auf die Erfolge der Behandlung auszuüben. Wenn...

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