Rectus Femoris Release in Selected Patients with Cerebral Palsy: a Preliminary Report
- 1 February 1975
- journal article
- Published by Wiley in Developmental Medicine and Child Neurology
- Vol. 17 (1) , 26-34
- https://doi.org/10.1111/j.1469-8749.1975.tb04953.x
Abstract
SUMMARY Two theories concerning the effects of surgical release of the proximal origins of the rectus femoris in spastic patients are (1) that release reduces hip flexion contracture and lumbar lordosis and diminishes crouch, and (2) that release primarily enhances early swing-phase knee flexion. A series of eight patients with pre-operative electromyography and pre- and postoperative dynamic knee measurements are reviewed. In these patients, back-knee thrust did not improve because it was not caused by rectus contracture. The effect upon hip was also variable: two patients had increased hip flexion and a third had diminished hip flexion after release. In six of the eight patients knee flexion was improved in early swing phase. Improvement from surgery can be expected when rectus spasticity is sufficient (1) to interfere with the initiation of swing phase, and (2) to decrease the amplitude of knee flexion. Little change occurred in the patients who did not have these functional deficits. A review of the cases supports the primary knee effect theory of Silfverskiöld; however, insufficient information was obtained from this series to rule out hip and pelvic changes. RÉSUMÉ Libération du droit antérieur chez des malades choisis Deux théories s'efforcent d'expliquer les effets de la libération chirurgicale de l'origine proximale du droit anterieur chez les sujets spastiques: (1) la libération réduit la contracture de flexion de hanche et la lordose lombaire, diminue l'affaissement et (2) cette libération renforce la phase initiale de balancement dans la flexion du genou. Une série de huit sujets avec électromyographic pré-opératoire, mesures dynamiques du genou avant et après intervention est étudiée. Chez ces sujets, la poussée du genou vers Tarrière n'a pas été améliorée car il n'était pas causé par une contracture du droit antérieur. Les effets sur la hanche ont été variables. Deux sujets ont montré un accroissement de la flexion de hanche et un sujet a montré une flexion de hanche diminuée dans la période initiale du balancement. Les auteurs pensent qu'une amélioration chirurgicale peut être espérée quand la spasticité du droit antérieur est suffisante: (1) pour interférer avec la phase initiale de balancement et (2) pour décroitre l'amplitude de la flexion du genou. Il y a peu de modifications chez les malades opérés lorsque ces déficits fonctionnels sont absents. La revue des cas étudiés est done en faveur de la théorie de Silfverskiöld; d'un effet primaire sur le genou, cependant, les données acquises ne sont pas suffisantes pour éliminer des modifications pelviennes ou sur les hanches. ZUSAMMENFASSUNG Rectus femoris Abtrennung bei ausgewählten Patienten Die zwei Theorien über den Effekt einer Chirurgischen Ablösung des proximalen Ursprungs des M. rectus femoris bei Spastikern sind: 1. die Abtrennung reduziert die Hüftbeugekontraktur, die Lumballordose und die Beugehaltung; und 2. die Abtrennung verbessert hauptsachlich die frühe Kniebeugephase. Es wird über eine Gruppe von 8 Patienten berichtet, die praeoperativ elektromyographiert worden waren und bei denen prae-und postoperativ die Bewegungsfreiheit im Kniegelenk gemessen worden war. Bei diesen Patienten wurde die Endbeugung im Kniegelenk nicht besser, weil sie nicht durch eine Kontraktur des M. rectus femoris ausgelöst war. Die Auswirkung auf die Hüfte war ebenfalls unterschiedlich. Zwei Patienten zeigten eine erweiterte Hüftbeugung und einer eine verminderte Hüftbeugung nach der Ablösung. 6 der 8 Patienten zeigten eine Besserung der frühen Kniebeugephase. Die Autoren glauben, daß man durch eine Operation eine Besserung erzielen kann, wenn die Spastik im M. rectus so ausgeprägt ist, daß sie 1. die Auslösung der Schwingphase beeinträchtigt und 2. die Amplitude der Kniebeugung einschränkt. Bei den Patienten, bei denen diese funktionellen Einschränkungen fehlten, hatte die Operation kaum einen Effekt. Die Auswertung der Fälle spricht für die erste Knieeffekt-Theorie von Silfverskiöld; jedoch liegen noch nicht genügend Daten vor, um Veränderungen im Bereich der Hüfte und des Beckens zu beurteilen. RESUMEN Liberatión dei recto femoral en pacientes seleccionados Dos teorías sobre los efectos de la liberatión quirúrgica del extremo proximal del recto femoral en pacientes espásticos son: 1) que la liberatión reduce la contractura en flexión de la cadera y la lordosis lumbar y reduce el agachamiento; y 2) que la liberatión facilita primariamente una precoz fase de balanceo en la flexión de la rodilla. Se revisa una serie de ocho pacientes con EMG preoperatoria y medición post-operatoria de la dinámica de la rodilla. En estos pacientes la desviación hacia atrás de la rodilla no mejoró porque no era causada por contractura del recto. El efecto sobre la cadera fué también variable. Dos pacientes mostraron un aumento en la flexion de la cadera y un paciente mostró disminución de esta flexion después de la liberatión. Seis de los ocho pacientes mejoraron su flexión de rodilla en la fase precoz de balanceo. Los autores creen que puede esperarse una mejoría por la cirugía cuando la espasticidad del recto es suficiente para: 1) interferir con la initiatión de la fase de balanceo, y 2) para disminuir la amplitud de la flexión de la rodilla. Poca variatión tuvo lugar en los pacientes en que estaban ausentes...Keywords
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