Die Schenkelhalsabduktionsfraktur: konservative oder operative Behandlung im Hinblick auf Behandlungsergebnis und Rehabilitation
- 1 February 1982
- journal article
- research article
- Published by Springer Nature in International Journal of Public Health
- Vol. 27 (1) , 33-37
- https://doi.org/10.1007/bf02075605
Abstract
Die Analyse von 75 konsekutiven Fällen von primär konservativ behandelten Schenkelhalsabduktionsfrakturen ergab folgendes Resultat: Ein Drittel der Patienten (24/75) müssen sekundär wegen Dislokation des Kopffragmentes operiert werden. Aufgrund der Unfallröntgenbilder kann die sekundäre Dislokation nicht vorausgesagt werden. Die erfolgreich konservativ behandelten Patienten (zwei Drittel) erlangen ihre frühere Gehfähigkeit wieder. Damit wird unsere Behandlungstaktik für Schenkelhalsabduktionsfrakturen bestätigt: Primär konservative Behandlung mit Sofortmobilisation unter Belastung. Sekundäre Operation bei Abrutschen des Kopffragmentes. L'analyse du traitement conservateur de 75 cas consécutifs de fracture en abduction du col du fémur a montré les résultats suivants: Un tiers des malades (24/75) ont été opérés secondairement, à la suite d'une dislocation du fragment céphalique. L'étude des clichés de la fracture fraîche ne permet pas de prévoir la dislocation secondaire. Les malades ayant suivi un traitement conservateur marchent comme avant l'accident. Cela justifie nos principes thérapeutiques dans les cas de fracture du col du fémur en abduction: Traitement conservateur avec mobilisation immédiate avec appui. Opération secondaire en cas de dislocation du fragment céphalique. The analysis of late results of 75 consecutive cases of abduction fractures of the femural neck gave the following results: One third (24/75) of the patients must be operated because of a secondary dislocation. This secondary dislocation cannot be predicted. All the patients successfully treated conservatively can walk like before the accident. This confirms our therapeutic concept for abduction fractures of the femural neck: Primary conservative treatment with immediate mobilization and weight bearing. Secondary operation for the cases with varus dislocation (one third).This publication has 0 references indexed in Scilit: