The influence of reperfusion on infarct size after experimental coronary artery occlusion
- 1 July 1980
- journal article
- research article
- Published by Springer Nature in Basic Research in Cardiology
- Vol. 75 (4) , 572-582
- https://doi.org/10.1007/bf01907838
Abstract
Reperfusion following various intervals of coronary occlusion has produced conflicting results: increase in infarct size, especially with hemorrhage into the tissue, was reported as well as salvage of ischemic myocardium. To examine the problem and for the validation of our own method for infarct size measurement, which depends to a certain degree on reperfusion, we occluded two coronary arteries of the same heart in each of 12 open-chest dogs. One artery was reperfused, the other not. Comparable conditions for both occlusions were warranted by selection of small-to-medium sized arteries of equal size and by maintaining of constant MVO2. Reperfused and non-reperfused myocardium did not differ with regard to infarct size, neither after a three-hour nor after a six-hour occlusion. Reperfusion always led to hemorrhagic infarction when performed after six-hour occlusion, while nonreperfused infarctions showed no hemorrhage. Hemorrhagic infarcts were not larger as compared to the non-hemorrhagic infarct in the same heart. Über die Wirkung einer Reperfusion nach unterschiedlich langem Koronargefäßverschluß liegen einander widersprechende Ergebnisse vor: Rettung ischämischen Myokards einerseits und Vergrößerung des Infarkts andererseits, besonders im Zusammenhang mit hämorrhagischer Infarzierung. Zur Abklärung dieser Frage und zur Bewertung unserer eigenen Methode der Infarktgrößenbestimmung, die z. T. auf einer Reperfusion beruht, wurden an 12 Hunden 2 Koronargefäße des jeweils selben Herzens okkludiert. Ein Gefäßgebiet wurde reperfundiert, das andere nicht. Durch die Auswahl zweier klein- bis mittelgroßer Arterien mit vergleichbarem Perfusionsgebiet und durch Aufrechterhaltung eines konstanten MVO2 waren die Bedingungen beider Okklusionsperioden vergleichbar. Die Infarktgröße von reperfundiertem und nichtreperfundiertem Myokard war identisch-sowohl nach drei wie nach sechs Stunden Okklusionsdauer. Reperfusion nach sechsstündiger Okklusion war immer mit hämorrhagischer Infarzierung verknüpft, während nichtreperfundierte Infarkte hämorrhagiefrei blieben. Jedoch unterschieden sich hämorrhagische und nichthämorrhagische Infarkte aus einem Herzen nicht in ihrer Ausdehnung.This publication has 22 references indexed in Scilit:
- Coronary reperfusion: Effects of hyperosmotic mannitolAmerican Heart Journal, 1979
- Experimental coronary artery occlusionBasic Research in Cardiology, 1979
- Experimental coronary artery occlusionBasic Research in Cardiology, 1978
- Regional redistribution of myocardial blood flow after coronary occlusion and reperfusion in the conscious dogThe American Journal of Cardiology, 1978
- ISCHEMIC CHANGES IN CANINE HEART AS AFFECTED BY DIMETHYL QUATERNARY ANALOG OF PROPRANOLOL, UM-272 (SC-27761)1976
- Mitochondrial function, oxygen extraction, epicardial S-T segment changes and tritiated digoxin distribution after reperfusion of ischemic myocardiumThe American Journal of Cardiology, 1975
- Hemorrhagic infarction: A reperfusion injury following prolonged myocardial ischemic anoxia.1975
- Consequences of reperfusion after coronary occlusion: Effects on hemodynamic and regional myocardial metabolic functionThe American Journal of Cardiology, 1974
- Deleterious effects due to hemorrhage after myocardial reperfusionThe American Journal of Cardiology, 1974
- Coronary Artery ReperfusionJournal of Clinical Investigation, 1972