A comparison of individual and family approaches to initial assessment
- 1 April 1995
- journal article
- clinical trial
- Published by Springer Nature in European Child & Adolescent Psychiatry
- Vol. 4 (2) , 94-101
- https://doi.org/10.1007/bf01977737
Abstract
The study aimed to examine the influence of initial mode of assessment on attendance, and later assessment and treatment. 100 children newly referred to a child mental health service were randomly assigned to (i) initial family assessment; child and family seen together, or (ii) individual assessment, child and parents seen in parallel. Those invited were more likely to attend following “individual” appointment letters because parents did not always bring all the children in response to “family” appointment letters. Failure to attend the second appointment occurred twice as often if there was a change in who was asked to attend. Psychometric assessment was more often requested following an initial family interview. Long term mode of therapy appeared to be partly but not wholly influenced by initial assessment method. Results suggest that sustained co-operation with long term therapy is more likely to occur when clinicians vary the family members they are working with according to the needs of the case. L'étude avait pour but d'examiner l'influence du mode initial d'évaluation sur l'assistance, l'évaluation ultérieure et le traitement. 100 enfants nouvellement référés à un service de santé mentale pour enfants furent désignés par randomisation en fonction de (1) l'évaluation familiale initiale, l'enfant et la famille vus ensemble ou (2) l'évaluation individuelle, l'enfant et les parents vus en parallèle. Ceux qui re¢oivent une lettre individuelle de rendez-vous y viennent plus régulièrement parce que les parents n'emmènent par toujours les enfants avec eux en réponse à une lettre familiale de rendez-vous. L'absence au 2ème rendez-vous survient deux fois plus souvent s'il y a eu changement de la personne à qui il était demandé de venir. L'évaluation psychométrique était plus souvent demandée à la suite d'un entretien familial intitial. Le mode de traitement à long terme est partiellement, mais pas totalement influencé par la méthode initiale d'évaluation. Les résultats suggèrent qu'une coopération soutenue avec un traitement à long terme survient plus habituellement, quand les cliniciens changent les membres de la famille avec lesquels ils travaillent selon les besoins du cas. Die Studie hatte zum Ziel, den Einfluß der initialen Vorgehensweise (Einzelbzw. FamilienErstgespräch) im Hinblick auf die Mitarbeit und zu einem späteren Zeitpunkt die Beurteilung des Behandlungserfolgs zu untersuchen. 100 Kinder, die neu an eine kinderpsychiatrische Einrichtung überwiesen worden waren, wurden randomisiert (1) nach einem Familien-Erstgespräch (i), in dem Kind und Familie gemeinsam vorgestellt wurden, und (2) nach einem Einzel-Erstgespräch (ii), indem Kind und Familie parallel vorgestellt wurden, zugeteilt. Diejenigen, die mit individuellen Briefen einbestellt worden waren, nahmen zu einem größerem Prozentsatz teil, weil die Eltern nicht immer alle ihre Kinder mitbrachten nach Erhalt eines an die ganze Familie gerichteten Einbestellungsschreibens. Der zweite Termin wurde doppelt so häufig nicht wahrgenommen, wenn ein Wechsel der eingeladenen Person vorgenommen wurde. Psychometrische Erhebungen wurden häufiger erbeten nach einem initialen Familieninterview. Langfristig schien der Therapieverlauf teilweise, aber nicht gänzlich durch die Art der initialen Erhebung beeinflußt. Die Ergebnisse deuten darauf hin, daß beständige Mitarbeit im Rahmen einer Langzeittherapie eher erreichbar ist, wenn Kliniker gemäß den Anforderungen des Falles mit unterschiedlichen Familienmitgliedern arbeiten.Keywords
This publication has 5 references indexed in Scilit:
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