A Correlation of the Endoscopic and Pathological Changes in Subclinical Pathology of the Horse's Larynx

Abstract
SUMMARY: The larynges of 6 horses were examined endoscopically and the findings correlated with the gross and histological appearance of the intrinsic laryngeal muscles and their nerve supply. In all cases it appeared that the balance between abductor and adductor muscle groups had been lost due to preferential atrophy of individual muscles or groups of muscles. The laryngeal abnormalities recorded were asymmetry of the larynx with asynchronous left sided abduction and fluttering or trembling of the left vocal cord and arytenoid cartilage. It is suggested that these changes represent the early signs of a progressive lesion which may result in left sided laryngeal hemiplegia.RÉSUMÉ: Le larynx de 6 chevaux a été examinéà l'endoscope et les observations interprétées avec l'aspect macroscopique et histologique des muscles laryngés et de leurs nerfs. Il est apparu que dans tous les cas l'équilibre entre les muscles abducteurs et adducteurs était détruit, en raison d'une atrophie selective de muscles individualisés ou d'un groupe de muscles.Les anomalies constatées étaient une asymétrie du larynx avec abduction asynchrome et vibration ou tremblement de la corde vocale gauche et du cartilage arytenoïde. On pense que ces altérations représentent les signes précoces d'une lésion progressive dont le terme est l'hémiplégie laryngée gauche.ZUSAMMENFASSUNG: Die Kehlköpfe von sechs Pferden wurden endoskopisch untersucht und die Befunde anschliessend korreliert mit dem makroskopischen und histologischen Erscheinungsbild der Laryngealmuskulatur und ihrer Innervation. In allen Fällen schien das Gleichgewicht zwischen abduktorischen und adduktorischen Muskelgruppen gestört wegen einer selektiven Atrophie einzelner Muskeln oder Muskelgruppen. Die Larynxveränderungen bestanden in Asymmetrie mit asynchroner linksseitiger Abduktion und Flattern oder Zittern des linken Stimmbandes und des Arythaenoids. Es wird vermutet, dass diese Veränderungen die Frühanzeichen einer progressiven Läsion darstellen, die mit einer linksseitigen Kehlkopfhemiplegie endet.