Treatment of acute pulmonary failure by CPAP via face mask: When can intubation be avoided?
- 1 June 1981
- journal article
- research article
- Published by Springer Nature in Journal of Molecular Medicine
- Vol. 59 (12) , 613-616
- https://doi.org/10.1007/bf02593851
Abstract
Continuous positive airway pressure (CPAP) is used frequently to improve gas exchange in acute pulmonary failure. We investigated clinical and respiratory variables in 98 patients presenting with two or more of the classical criteria for endotracheal intubation and mechanical ventilation. CPAP applied by a face mask was efficient in 60 cases. Post-traumatic and postoperative pulmonary problems responded better to this therapy than lung dysfunction secondary to left heart failure, sepsis or pneumonia. Abundant expectorations, discoordination of respiratory movements and an increase in arterial carbon dioxide were frequently associated with failure of CPAP by mask and the necessity of endotracheal intubation and mechanical ventilation. Ein kontinuierlich positiver Atemwegsdruck während Spontanatmung (CPAP) wird häufig zur Behandlung eines akuten Lungenversagens eingesetzt. CPAP, appliziert über eine dicht schließende Gesichtsmaske, kann in gewißen Situationen mithelfen, eine Intubation und eine maschinelle Beatmung zu umgehen. In der vorliegenden Studie haben wir einerseits die Ursachen des Lungenversagens und andererseits den Verlauf von klinischen und respiratorischen Variablen während dieser Therapie analysiert. Bei 98 Patienten, bei welchen 2 oder mehr der klassischen Kriterien zur Intubation und maschinellen Beatmung vorlagen [6], konnte in 60 Fällen eine Intubation mit Hilfe von CPAP erfolgreich umgangen werden. Ein posttraumatisches oder postoperatives Lungenversagen sowie ein akutes Lungenoedem bei Hypervolaemie reagierten besser auf CPAP als ein schweres Linksherzversagen, ein “septisches” Lungenoedem oder eine Pneumonie. Das Vorliegen von zähflüssigen Bronchialsekreten, eine Diskoordination der Atembewegungen und ein Anstieg des arteriellen Kohlenstoffdioxydpartialdruckes waren häufig mit einem Mißerfolg dieser Technik verbunden und erforderten eine Intubation und eine maschinelle Beatmung.This publication has 11 references indexed in Scilit:
- REVERSAL OF OBSTRUCTIVE SLEEP APNOEA BY CONTINUOUS POSITIVE AIRWAY PRESSURE APPLIED THROUGH THE NARESPublished by Elsevier ,1981
- Complications and consequences of endotracheal intubation and tracheotomyThe American Journal of Medicine, 1981
- Post-mortem Findings of Tracheal Injury After Cuffed Intubation and Tracheostomy: A clinical and histopathological studyActa Anaesthesiologica Scandinavica, 1979
- Late complications of prolonged tracheal intubationCanadian Journal of Anesthesia/Journal canadien d'anesthésie, 1978
- Severe Viral Pneumonia in Young AdultsChest, 1976
- Continuous Positive Airway Pressure without Tracheal Intubation in Spontaneously Breathing PatientsChest, 1976
- CPAP and PEEP—A PerspectiveAnesthesiology, 1976
- Acute Respiratory Failure in the AdultNew England Journal of Medicine, 1972
- Treatment of the Idiopathic Respiratory-Distress Syndrome with Continuous Positive Airway PressureNew England Journal of Medicine, 1971
- POSITIVE PRESSURE RESPIRATION AND ITS APPLICATION TO THE TREATMENT OF ACUTE PULMONARY EDEMAAnnals of Internal Medicine, 1938