Chronic Anticonvulsive Therapy, Peripheral Nerve Conduction Velocity, and EMG

Abstract
Summary: Chronic, mentally subnormal epileptic patients were clinically and neurophysiologically studied in order to determine the occurrence and type of peripheral nerve dysfunction. We observed significant impairment of motor and sensory nerve conduction velocities and H‐reflex latencies. Amplitudes of sensory and motor responses were diminished. Motor distal latencies were not prolonged. Conclusive EMG signs of active denervation were not observed. The possible role of anticonvulsive treatment as an underlying noxa is discussed.RÉSUMÉ: Des épileptiques chroniques, mentalement subnor‐maux, ont été cliniquement et neurophysiologiquement étudiés de façon à déterminer Tincidence et la type de dysfonction des nerfs périphériques. II a été observé: une altération significative des vitesses de conduction motrice et sensitive et des latences du réflexe H: une diminution de l'amplitude des réponses sensitives et motrices: un défaut de prolongation des latences motrices distales: une absence de signes EMG de dénervation active. Le rôle possible du traitement anti‐convulsif comme agent de cette dysfonction est discuté.RESUMEN: Se estudió un grupo de pacientes con epilepsia y retraso mental desde un punto de vista clinico y neuro‐fisiologico con objeto de determinar la incidencia y el tipo de disfunción nerviosa periférica. Observamos una anomalía significativa tanto en la velocidad de conducción motora y sensorial como en la latencia del reflejo H. Las amplitudes de las respuestas motoras y sensoriales estaban disminuidas, aunque las latencias motoras no estaban prolongadas. Signos electromiográficos de denervación activa no se vieron. El posible papel de los anticomiciales como agente patógeno es discutido.ZUSAMMENFASSUNG: Urn bei chronisch kranken, geistig retardierten epileptischen Patienten die Häufigkeit und die Art von Funktionsstörungen peripherer Nerven zu unter‐suchen, wurden klinische und neurophysiologische Untersuchungen durchgefuehrt. Wir beobachteten eine signifikante Verlangsamung motorischer und sen‐sorischer Nervenleitgeschwindigkeiten und eine signifikante Verlängerung der H‐Reflex Latenzzeit. Die Amplituden der sensorischen und motorischen Ner‐venaktionspotentiale waren verkleinert. Eine Verlängerung der motorischen distalen Latenzzeit wurde nicht beobachtet. Im EMG ergab sich kein sicherer Hinweis auf akute Denervationsaktivität. Die mog‐liche Ursache der chronischen antikonvulsiven Behandlung auf die periphere Nervenfunktion wird erörtert.

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